• 1

Kvalitet

Vår strävan, som försäkringspartner, är att Du som kund skall vara helt nöjd med vårt arbete. Om Du har synpunkter eller om Du inte är nöjd med vårt arbete kan Du alltid i första hand vända dig till Din kontaktperson/rådgivare men det finns också möjlighet att skriftligen vända sig till kvalitetsansvarig se adress nedan. Vi behandlar ärendet med omsorg. Hanteringen av klagomål är kostnadsfri och besked om status ges inom en vecka.

PE Försäkringsrådgivning
Klagomålsansvarig
Peter Edström
Box 10138
121 28 Stockholm

Vi har sedan starten 1995 aldrig fått något kundklagomål eller anmärkning från Finansinspektionen.

Behandling av personuppgifter

Behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen (GPDR), (EU) 2016/679 med tillhörande genomförandeförfattningar.

 De uppgifter som vi samlar in behandlas enligt de lagar och förordningar som gäller vid tidpunkten.

Uppgifterna samlas in för att vi ska kunna fullgöra vårt uppdrag såsom att upphandla försäkring, vidta åtgärder som begärts av dig eller att ge en helhetsbild av engagemang. Personuppgifter kan lämnas ut till myndigheter om vi är skyldiga till det enligt lag.

Allmänna uppgifter såsom namn, kontaktuppgifter och uppgifter om engagemang behandlas i vårt kundregister.

Efter avslutad produkt eller tjänst sparas uppgifterna i minst fem år.

För oss som försäkringsförmedlare har dataskydd alltid varit centralt och vi behandlar personuppgifter med största omsorg.

Du kan alltid få information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig. Om du önskar sådan information eller vill begära ändring av felaktig personuppgift kontaktar du oss enklast via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.